Przed
przystąpieniem do rysowania traski warto zawsze zajżeć na strone
PAŻPu i zapoznać sie z AUPem bierzącym czy też tym na kolejny
dzień. Warto to uczyńić chociaż by z powodu nie wlecenia przez
przypadek w korytarz wojskowy w którym akurat smigaja sobie efki w
kosiaku. AUP (Airspace
Use Plan) to nic innego jak plan zajecia przestrzeni powietrznej w
bardzo przystepnej i prostej czy to graficznej formie czy też
depeszy.
Przykład:
ALPHA | ||||||||
List of available CDRs category 2 | ||||||||
No | Route | Route's part | Flight level block |
Validity period | Remarks | |||
from | to | from | to | from | to | |||
001 | L23 | GONTU | GORAT | F285 | F460 | 06:00 | 08:00 | |
002 | L23 | GONTU | GORAT | F425 | F460 | 15:00 | 20:00 | |
003 | L23 | GONTU | GORAT | F285 | F460 | 20:00 | 06:00 | |
004 | L29 | GRUDA | ALUKA | F195 | F245 | 06:00 | 08:30 |
*
Oprócz tabeli ALPHA występują:
BRAVO - lista
zamkniętych stałych i warunkowych dróg lotniczych kategorii 1
CHARLIE -
lista TSA, TRA, oraz stref "D" I "R"
zarządzanych przez amc
DELTA - lista
zmian w stałych ograniczeniach przestrzeni powietrznej
ECHO - lista
rejonów o zredukowanej koordynacji
FOXTROT -
informacje dodatkowe / lista aktywnych MATZ,
ATZ, MCTR, TFR, MRT, EA, SRZ
Wiecej info
na stronie PANSA
Świetnym
rozwiązaniem jest interaktywna mapa na której to można wybrać
sobie strefy i drogi, które nas interesują. Mapa znajduje się pod linkiem.
Jednak
polecałbym jak to bywa w lotnictwie opieranie się na prawidłach z
epoki kamienia łupanego, które to przedkładają starą depeszę
ponad imperialistyczne udogodnienia podane na tależu. W lotnictwie
nie idzie sie na skróty!!, no chyba że hangary sa po drugiej
stronie lotniska to wtedy można przebiec przez pas jaka nikt nie
widzi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz