Translate

Przygotowanie do lotu

"Im więcej potu na treningu – tym mniej krwi w boju!"

              Te samą analogię można odnieść do przygotowania naziemnego. Otóż z doświadczenia wiem, że im wiecej czasu poświeci się na przygotowanie naziemne tym mniej chormonów stresu wydzieli się podczas nierutynowych sytuacji, (mądrość życiowa nr. 1241: Rutynową sytuacją w lotnictwie jest sytuacja nierutynowa :D) które częściej niż by to się mogło wydawać przytrafiają się w powietrzu w najmniej spodziewanym momecie. Niby oczywiste, ale..... no własnie ale co? I z czym to się je. Być może dla wielu z was informacje beda jedynie potwierdzeniem rutynowych czynności dnia codziennego ale z pewnścią znajdą się i tacy którzy skożystają z tych informacji.
              Jak każdy wie precyzyjne przygotowanie i sprawdzenie samolotu jak i dokumentów pilota powinno być dopełnione przez zapoznanie się z dokumentami operacyjnymi, które to zawierają w zasadzie naistotniejsze i najdokładniejsze informacje o aktualnym stanie rzeczy. W skład dokumentów operacyjnych wchodzą:




  1. mapa lotnicza z wyrysowaną trasą

  2.  plan lotu (w przestrzeni kontrolowanej i przy przekraczaniu granicy jest obowiązkowy w niekontrolowanej nie jest konieczny)
     7.   nawigacyjny plan lotu
  1.  zlecenia na lot (gdy nie jesteśmy właścicielami statku powietrznego)

  2. lista kontrolna

  3. instrukcja przechwytywania

  4. arkusz załadowania i ważenia

  5. pokładowy dziennik techniczny PDT

Postaram się w poszczególnych działach opisać dokładnie jak sie za to zabrać i jak usprawnić sobie organizacje w taki sposób, żeby nie przytrafiało się tak (a przytrafiło się nie raz – na początku) że czas spędzony z nosem w papierach był dłuższy niż czas spędzony w powietrzu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz