Translate

wtorek, 13 listopada 2012

AUP


                  Przed przystąpieniem do rysowania traski warto zawsze zajżeć na strone PAŻPu i zapoznać sie z AUPem bierzącym czy też tym na kolejny dzień. Warto to uczyńić chociaż by z powodu nie wlecenia przez przypadek w korytarz wojskowy w którym akurat smigaja sobie efki w kosiaku. AUP (Airspace Use Plan) to nic innego jak plan zajecia przestrzeni powietrznej w bardzo przystepnej i prostej czy to graficznej formie czy też depeszy.

Przykład:


ALPHA
List of available CDRs category 2
NoRoute Route's partFlight
level block
Validity period Remarks
from to from to from to
001 L23 GONTU GORAT F285 F460 06:00 08:00  
002 L23 GONTU GORAT F425 F460 15:00 20:00  
003 L23 GONTU GORAT F285 F460 20:00 06:00  
004 L29 GRUDA ALUKA F195 F245 06:00 08:30  
* Oprócz tabeli ALPHA występują:

BRAVO - lista zamkniętych stałych i warunkowych dróg lotniczych kategorii 1 
 
CHARLIE - lista TSA, TRA, oraz stref "D" I "R" zarządzanych przez amc 
 
DELTA - lista zmian w stałych ograniczeniach przestrzeni powietrznej 
 
ECHO - lista rejonów o zredukowanej koordynacji 
 
FOXTROT - informacje dodatkowe / lista aktywnych MATZ, ATZ, MCTR, TFR, MRT, EA, SRZ 
 
Wiecej info na stronie PANSA

Świetnym rozwiązaniem jest interaktywna mapa na której to można wybrać sobie strefy i drogi, które nas interesują. Mapa znajduje się pod linkiem.

Jednak polecałbym jak to bywa w lotnictwie opieranie się na prawidłach z epoki kamienia łupanego, które to przedkładają starą depeszę ponad imperialistyczne udogodnienia podane na tależu. W lotnictwie nie idzie sie na skróty!!, no chyba że hangary sa po drugiej stronie lotniska to wtedy można przebiec przez pas jaka nikt nie widzi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz